آیا می‌شود در بهشت، هم درجه و هم جایگاه ائمه علیهم السلام قرار گرفت و دیگران نیز همان پاداش آنان را به صورت کامل دریافت کنند؟!

آیا می‌شود در بهشت، هم درجه و هم جایگاه ائمه علیهم السلام قرار گرفت و دیگران نیز همان پاداش آنان را به صورت کامل دریافت کنند؟!

آیت الله جاودان: بوی بهشت به مشام همه مي‌رسد مگر يک گروه - نیکی و ادب به پدر و مادر، آثار بزرگی در دنیا و آخرت دارد. (4:31 دقیقه)

آیت الله جاودان: بوی بهشت به مشام همه مي‌رسد مگر يک گروه - نیکی و ادب به پدر و مادر، آثار بزرگی در دنیا و آخرت دارد. (4:31 دقیقه)

دعا و ذکری را که برای بخشش گناهان کبیره وجود داد نام ببرید؟ (لیسانس برق / سبزوار)

دعا و ذکری را که برای بخشش گناهان کبیره وجود داد نام ببرید؟ (لیسانس برق / سبزوار)

پیامبر اکرم (ص) در معراج، افرادی را دیدند که در حال عذاب به اَشکال متفاوت بودند. در حالی که هنوز قیامت بر پا نشده است تا جهنم تشکیل شود و مردم عذاب ببینند، پس پیامبر چه چیزهایی را دیده است؟ (مهندس کامپیوتر)

پیامبر اکرم (ص) در معراج، افرادی را دیدند که در حال عذاب به اَشکال متفاوت بودند. در حالی که هنوز قیامت بر پا نشده است تا جهنم تشکیل شود و مردم عذاب ببینند، پس پیامبر چه چیزهایی را دیده است؟ (مهندس کامپیوتر)

می‌گویند بهشت و جهنم مکان و زمان نیستند، بلکه موقعیتی هستند که روح انسان در آرامش و یا عذاب فرار می‌گیرد، و خداوند تنها برای اینکه این دو را مفهوم‌تر و قابل درک برای بندگانش بیان نموده باشد، از صفاتی چون باغ‌های بهشتی‌، آتش جهنم‌، رودهای روان و ... استفاده کرده است. پاسخ این شبهه چیست؟

می‌گویند بهشت و جهنم مکان و زمان نیستند، بلکه موقعیتی هستند که روح انسان در آرامش و یا عذاب فرار می‌گیرد، و خداوند تنها برای اینکه این دو را مفهوم‌تر و قابل درک برای بندگانش بیان نموده باشد، از صفاتی چون باغ‌های بهشتی‌، آتش جهنم‌، رودهای روان و ... استفاده کرده است. پاسخ این شبهه چیست؟

آیا اینکه خداوند به مرتکبان گناهان کبیره وعده عذاب داده است حقیقت دارد؟ و اگر حقیقت دارد پس چنان چه مرتکبین آن توبه کنند، آیا وعده الهی تحقق پیدا نمی‌کند؟ خدا که خلف وعده نمی‌کند!

آیا اینکه خداوند به مرتکبان گناهان کبیره وعده عذاب داده است حقیقت دارد؟ و اگر حقیقت دارد پس چنان چه مرتکبین آن توبه کنند، آیا وعده الهی تحقق پیدا نمی‌کند؟ خدا که خلف وعده نمی‌کند!

آیا بهشت و جهنم خلق شده‌اند و یا در قیامت خلق خواهند شد؟ دلایل عقلی و نقلی (قرآن  و حدیث) برای هر کدام چیست؟! (تهران)

آیا بهشت و جهنم خلق شده‌اند و یا در قیامت خلق خواهند شد؟ دلایل عقلی و نقلی (قرآن و حدیث) برای هر کدام چیست؟! (تهران)

آیا می‌شود مستند به آیات قرآن کریم و احادیث، اثبات نمود که خداوند متعال انسان را در اصل برای بهشت آفریده و کسی را برای جهنم نیافریده است؟ (کارشناسی علوم قرآن و حدیث)

آیا می‌شود مستند به آیات قرآن کریم و احادیث، اثبات نمود که خداوند متعال انسان را در اصل برای بهشت آفریده و کسی را برای جهنم نیافریده است؟ (کارشناسی علوم قرآن و حدیث)

دکتر الهی قمشه‌ای تحت عنوان "نامه‌‌ای از خدا" گفته: «خدایی که قسم بخورد جهنمش را از نافرمایان پر می‌کند و آن چه در زمین حرام کرده را در بهشت وعده می‌دهد، من نیستم، اشتباه گرفته‌اید» ... ! آیا چنین است؟ (تهران)

دکتر الهی قمشه‌ای تحت عنوان "نامه‌‌ای از خدا" گفته: «خدایی که قسم بخورد جهنمش را از نافرمایان پر می‌کند و آن چه در زمین حرام کرده را در بهشت وعده می‌دهد، من نیستم، اشتباه گرفته‌اید» ... ! آیا چنین است؟ (تهران)

اسلام می‌فرماید که روح به خوردن، نوشیدن، شهوت و این چیزها نیازی نداره و اینا نیاز‌های جسمانی هستن؛ اما در قرآن، راجع به  بهشت، وعده غذا و نوشیدنی و میوه و حوری و اینا رو میده! خب اگه روح ما توی بهشته، پس به این چیزا نیاز نداره؟!

اسلام می‌فرماید که روح به خوردن، نوشیدن، شهوت و این چیزها نیازی نداره و اینا نیاز‌های جسمانی هستن؛ اما در قرآن، راجع به بهشت، وعده غذا و نوشیدنی و میوه و حوری و اینا رو میده! خب اگه روح ما توی بهشته، پس به این چیزا نیاز نداره؟!

چرا در قرآن خداوند در شرح بهشت، عبارت "باغ‌هایی که از زیر آن نهر‌ها جاریست" رو در تقریبا بیشتر مواقع استفاده کرده و معنای آن چیست؟

چرا در قرآن خداوند در شرح بهشت، عبارت "باغ‌هایی که از زیر آن نهر‌ها جاریست" رو در تقریبا بیشتر مواقع استفاده کرده و معنای آن چیست؟

با مسیر آدمی فعلا کار نداریم، بلکه راجع بن مقصد سوال دارم، ته این ماجرا قراره که انسان برسه به جایی که مظهر اسما الهی باشه، انسان کامل؛ خب در این صورت انسان باید خدای کنه، یعنی قراره خدای کنه که لازمه‌‌ی تجلی اسما الهی است! یعنی قراره خلق کنه، ربوبیت کنه و...، آیا این برداشت من درسته؟

با مسیر آدمی فعلا کار نداریم، بلکه راجع بن مقصد سوال دارم، ته این ماجرا قراره که انسان برسه به جایی که مظهر اسما الهی باشه، انسان کامل؛ خب در این صورت انسان باید خدای کنه، یعنی قراره خدای کنه که لازمه‌‌ی تجلی اسما الهی است! یعنی قراره خلق کنه، ربوبیت کنه و...، آیا این برداشت من درسته؟

در احادیثی آمده که ارواح مؤمنین در برزخ، فقط از اخبار خوش نزدیکان‌شان با خبر می‌گردند ( با استناد به این که در بهشت برزخی غمی وجود ندارد) ، در احادیث دیگری آمده که از احوال غم‌انگیز نیز با خبر می‌شوند! جمع این دو قول چگونه می‌شود؟

در احادیثی آمده که ارواح مؤمنین در برزخ، فقط از اخبار خوش نزدیکان‌شان با خبر می‌گردند ( با استناد به این که در بهشت برزخی غمی وجود ندارد) ، در احادیث دیگری آمده که از احوال غم‌انگیز نیز با خبر می‌شوند! جمع این دو قول چگونه می‌شود؟

در چندین آیه قرآن آمده که برای اهل بهشت، هر چه بخواهند در بهشت هست. حال اگر کسی موارد گناه در این دنیا را در آن دنیا بخواهد، یا بخواهد بهشت نابود شود چه؟ چون در قرآن مطلق آمده هرچه بخواهد امکانش هست؟!

در چندین آیه قرآن آمده که برای اهل بهشت، هر چه بخواهند در بهشت هست. حال اگر کسی موارد گناه در این دنیا را در آن دنیا بخواهد، یا بخواهد بهشت نابود شود چه؟ چون در قرآن مطلق آمده هرچه بخواهد امکانش هست؟!

نعمت‌ها و لذت‌های بهشتی چه برتری‌هایی نسبت به نعمت‌ها و لذت‌های دنیوی دارن؟ در بعضی از مکان‌های جهان مثل سوئد، رفاه و لذت‌ها و زیبایی فراوانی‌ست که ادعا می‌کنند بهشت رو می‌توان به دنیا وارد کرد. سوال اینه: نعمت‌های بهشتی چه وسعت و دامنه‌ایی دارن که نعمت‌های دنیوی ندارن؟ (لیسانس کامپیوتر)

نعمت‌ها و لذت‌های بهشتی چه برتری‌هایی نسبت به نعمت‌ها و لذت‌های دنیوی دارن؟ در بعضی از مکان‌های جهان مثل سوئد، رفاه و لذت‌ها و زیبایی فراوانی‌ست که ادعا می‌کنند بهشت رو می‌توان به دنیا وارد کرد. سوال اینه: نعمت‌های بهشتی چه وسعت و دامنه‌ایی دارن که نعمت‌های دنیوی ندارن؟ (لیسانس کامپیوتر)

درباره ما
ارتباط با ما

کل بازديد : 46503740
بازدید امروز : 11329

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به «پایگاه پاسخگویی به سؤالات و شبهات – ایکس شبهه - ‌x-shobhe» می باشد.
استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

فیسبوک اینستاگرام پیام رسان تلگرام پیام رسان سروش پیام رسان ایتا RSS