مگه خدا فلسطین رو به بنی اسراییل وعده نداده و حتی به اونجا میگفتن سرزمین موعود؟ اگه درسته پس این که یهود میگن اونجا مال اوناست درسته؟ بحث سیاسیش کاری ندارم؛ از قرآن مجید می‌پرسم؟ + صوت

سوالات و شبهات

آیا می‌توانیم با استناد به آیه سی و سه سوره مبارکه الرحمان، نظریه "جهان‌های موازی" را قبول کنیم؟ اگر جواب مثبت است، آیا می‌توانیم بگوییم که آن جهان‌ها و عالم‌های دیگر همان عالم برزخ، عالم آخرت و ... می باشند؟ (اول متوسطه / جوزدان)
در سوره یونس ذکر شده که " انّ اولیاءلله لا خوف علیهم و لا هم یحزنون"؛ در آیه هیچ قیدی که آن را مطلق دنیا یا آخرت کند ندارد. از طرفی دیده‌ایم که ائمه برای امور دنیوی مثلا پیامبر (ص) برای فوت ابراهیم فرزندشان دچار اندوه شدند و .... از سویی در قرآن، متقین را واجد خوف از خداوند می‌خواند. این آیات و روایات کاملا در تضاد با هم هستند. چه پاسخی برای این شبهه وجود دارد؟ (طلبه / کرمانشاه)
با پیشرفت علم و تکنولوژی در آینده‌، دیگر خبری از مرگ و میر ناشی از تصادفات و .... نخواهد بود، از طرفی دیگر دانشمندان می‌گویند در آینده نه چندان دور انسان با جوان سازی ژن‌های بدن خود (‌برای مثال هر ۱۰ سال یک بار) به نامیرایی دست پیدا می‌کند و این اتفاقات با آیه قرآن که می‌فرماید : بازگشت همه به سوی خداست در تضاد است. ممنون میشم اگر پاسخ دهید.