از طرفی گفته میشه که نماز اول و آخر دین هستش، اگر نماز نباشه حساب و کتابی هم نمیشه. از طرفی در حدود 600 صفحه از قرآن حرفی از نماز زده نشده است؟! (برق)

سوالات و شبهات

در مورد به کاربردن یا نبردن واژه "امام" برای حضرت آقا (امام خامنه‌ای) گفتم: "لفظ امام به معنای پیشوا و رهبر است و چطور به پیش نماز مسجد می‌گوییم امام جماعت‌، پس چرا به رهبری جامعه مسلمین نباید بگوییم امام؟" ایشان پاسخ داد: "آیا می‌توان به کسی که پیامی را جا به جا می‌کند گفت پیامبر یا پیغمبر. شاید در معنای لغوی ایرادی نداشته باشد، اما عرف و مفهموم این اجازه را به ما نمی‌دهد. (کارشناسی فناوری اطلاعات)
گناه و توبه - از امام علی علیه السلام در نهج البلاغه نقل شده «گناهی که پس از آن فرصت دو رکعت نماز داشته باشم مرا غمگین نمی‌کند» برخی آن را جواز بر گناه تلقی کرده‌اند، می‌گویند: می‌رویم گناه می‌کنیم و بعد دو رکعت نماز می‌خوانیم تا خدا ببخشد. این مباحث به ویژه در فضای مجازی شایع شده، لطفاً پاسخ دهید.
قهر - میشه بدونم که آیا اصلا بنده‌ها حق دارن از دست خدا ناراحت بشن،در هنگامی که دعاهاشون برآورده نمیشه؟ ما از کجا باید بدونیم که بعضی حرف‌ها که در هنگام عصبانیت به خدا می‌زنیم کفره؟ یا نه مثلا آرزوی مرگ، شاکی شدن از خدا قهر کردن با خدا دیگر سر نماز دعا نکردن یا شاید کلا ترک نماز؟! آیا با توبه پذیرفته می‌شود یا نه؟ خوب بالاخره انسان‌ها هم حق ناراحت شدن دارند؟ (دانشجو / اراک)