انسان در این دنیا، با شناخت از گذشتۀ کسی که چه کاره است، از کدام خانواده است، چه کمالاتی دارد و ...، عاشقش می‌شود؛ حال در بهشت، آن همه حورالعین که هیچ گذشته‌ای ندارند را می‌خواهیم چه کار؟! + صوت (8:54 دقیقه)

سوالات و شبهات

گفته میشه که امام زمان بعد ظهور عدل برپا می‌کنند و ظلم رو از بین می‌برند، ولی گفته میشه که ایشان شهید می‌شوند،این از نظر عقلانی کمی تناقض دارد که اگر ظلم از بین می‌رود چگونه خودشان شهید می‌شوند؟
خواستگاری - هم خودم به خواستگاری دختران بسیاری رفتم و هم برای خواهرم ده‌ها خواستگار آمده است، اما هیچ کدام به نتیجه نرسیده و حتی دختران با شرایط بسیار پایین‌تر نیز رد کرده‌اند! آیا ممکن است جادو و جنبل و طلسمی یا تسخیر جنّی در کار باشد؟
عید غدیر خم در 28 اسفند ماه است. چرا حاج آقای قرائتی می‌گوید در هوای بسیار گرم وسوزان در حالی که اینطور نبوده 2- چرا پیامبر در واقعه غدیر لفظ مولا را به کار برد که شیعیان آنرا سرپرست وسنی‌ها آن را دوست بدانند ومنحرف شوند؟ چرا باعث انحراف ما شد؟ 3- پیامبر نیز جمله "انت مولای یا زید" را نیز در مورد زید به کار برد پس ما نیز باید زید را سرپرست بدانیم 4- چرا حضرت علی زمانیکه که به خلافت رسید به واقعه غدیر استناد ننمود؟ (دیپلم ریاضی / اصفهان)