حکومت واحد جهانی - سازمانهای اداره کنندۀ جهان: بیشتر تولیدات مصرفی مردم در جهان، فقط در مالکیت و کنترل ده شرکت
أَعُوذُ بِاللَّهِ مِنَ الشَّيطَانِ الرَّجِيمِ
بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِيمِ
مقدمه:
نظام سلطه، نه اتفاقی و دفعتی حاکم میگردد و نه صرفاً با جنگ یا کودتا. بلکه ابتدا زیر ساختها و بستر مناسب، هدفگذاری، طراحی و برنامهریزی میشود و سپس اقدامات مناسب جهت تحقق آنها صورت میپذیرد.
فرهنگ و اقتصاد، دو بازوی قدرتمند سلطه
سلطه، از طریق اعمال قدرت، در قالب جنگ، کودتا، ترور، تحریم اقتصادی، فشار سیاسی و …، اولاً بسیار دیر بازده است و ثانیاً بسیار زودگذر. اما وقتی «فرهنگ و اقتصاد» یک ملّت (یا جهان) به سیطره درآمد، سلطه، خواه نا خواه محقق میگردد.
فرهنگ و اقتصاد، دو بال پرواز،تعالی و قدرت یک ملت میباشند؛ اما اگر ضعیف باشند، [مانند بالهای کبوتر در برابر بالهای عقاب یا باز]، شکار خواهند شد.
آحاد بشر، بیش و پیش از آن که به خانه شخصی، خودرو، هواپیما، مترو و …، نیاز داشته باشند، به خوردن، آشامیدن و مواد شوینده نیازمند هستند، لذا میتوان اذعان داشت که بازار این مواد مصرفی، قویترین و پر رونقترین بازار اقتصادی جهان است و البته نباید فراموش نمود که «تبلیغات» برای معرفی و بازاریابی این اقلام، صرفاً برای فروش انجام نمیپذیرد، بلکه در راستای «فرهنگسازی» صورت میپذیرد، چرا که چگونگی نگاه و نیز فرهنگ مصرف، سیاستهای اقتصادی و رونق بازار را تنظیم مینماید.
به عنوان مثال: فرهنگ تولید، با فرهنگ مصرف متفاوت است - فرهنگ رویکرد به اخلاق، رفتار یا اجناس خارجی، فرهنگ و اقتصاد یک کشور و یک ملت را به نابودی میکشاند!
●- ما (مردم سراسر جهان)، با مواد مصرفی و کالاهای بسیاری آشنا هستیم، برندهای متعدد و گوناگونی را میشناسیم، گاه در مملکت خودمان (یا هر کشور دیگری)، محصول یا کالایی تحت لیسانس یک شرکت خارجی تولید میشود و ...، اما شاید ندانیم که فقط ده شرکت هستند که سلطه بر این بازار بزرگِ اقتصادی و فرهنگی جهانی را در اختیار دارند.
شرکتهایی که یا رسماً متعلق به یکی از دو جناح و حزب سیاسی امریکا، یعنی دموکرات و جمهوریخواه، میباشند (مثل پپسی کولا و کوکاکولا)، و یا حضور و نقشآفرینی آنها در عرصهی سیاست و کنترل جهان، مستقیم نیست، اما سلطهی نظام فراماسونی و صهیونیستی از طریق «اقتصاد و فرهنگ» را تحمیل و محقق میکنند.
این ده شرکت و عمدهترین شرکتهای متعلق به آنان که با محصولات و برندهای گوناگون به جهان عرضه میگردند، عبارتند از:
یک – کمپانی پپسی (Pepsico )
این شرکت، ضمن سرمایهگذاری مستقیم در تولید محصولاتی چون:Pepsi -VPU - Dole – Lipton – Cheetose – Suncheeps و … را تولید میکند و با سرمایهگذاری و تأسیس دو شرکت بزرگ به نامهای «QUAKER» و «YUM» محصولات مشهور دیگری را «A&W» و «Life» را به بازار جهان عرضه میکند
چون «Pizza Hut» و «A&W» و «Life» را به بازار جهان عرضه میکند.
دو – کمپانی کوکاکولا (Cocacola)
معروفترین تولید مستقیم این شرکت، همان انواع نوشابههای گازدار کوکاکولا و نیز فانیا میباشد، اما سایر نوشابههای معروف جهانی چون: «Sprite» و «Mezzo Mix» نیز متعلق به این شرکت است.
شرکت کوکاکولا، با سرمایهگذاری و تأسیس شرکت بزرگ «GLACEAU»، قبضهی بازار آب آشامیدنی در جهان را در اولویت اهداف و برنامههای خود قرار داده است. آبهای معروف «Witamin water» – «Smart water» و بالاخره «Dasani»، [که اخیراً با تبلیغات گسترده و تحفیفات کلان برای فروشنده، وارد بازار ایران نیز شده است]، از جمله تولیدات شرکت «GLACEAU» میباشند که متعلق به کوکاکولا است.
سه – کرافت (Kraft):
شرکت کرافت (Kraft)، ابتدا با عرضهی محصولات لبنی، چون انواع کره و پنیر به میدان آمد و شناخته شد، اما دیری نگذشت که با سرمایهگذاری کلان در سایر مواد خوراکی، چون انواع شکلات، آدامس، نوشیدنی و …، سهم عمده بازار جهانی در این محصولات را به خود اختصاص داد.
روش سازماندهی کرافت (Kraft) متفاوت است. کرافت به جای این که چندین شرکت متفاوت در زیر مجموعه تأسیس نماید، فقط یک شرکت سرمایهگذاری در زیر مجموعه تأسیس نمود به نام «Cadbury Co». این شرکت، سهام عمدهای از شرکتهای نوشابهسازی و بستنی معروف جهان، چون شوئپس «Schwepps» – کانادارای «Canada Dry» – اسناپل «Snappel» و … را خریداری کرده است، اما محصولات خود را به گروههای موضوعی، چون: لبنیات – شکلات – آدامس – نوشابه و تقسیم نموده و در هر گروه برندهای متفاوتی را تولید و به بازار جهانی عرضه میدارد.
انواع شکلات، با برند معروف «Milka»، و «Toblerone» و نیز آدامسهای «Clorest» و «Trident» و هم چنین انواع سُس «Clamato» و انواع ماست و پنیر پیتزای «Polly.o» و دهها برند جهانی دیگر در خوراکیها، همه متعلق به شرکت کرافت (Kraft) میباشند.
چهار – نستله (Nestle)
نستله، یکی از بزرگترین و قویترین شرکتهای جهانی است که همیشه نامش در صدر فهرست تحریم شرکتهای صهینونیستی قرار دارد.
بازار جهان، برند نستله (Nestle) را با نسکافهاش میشناسد، چرا که ابتدا با این محصول وارد شد و بازار قهوه و نسکافهی امریکا، اروپا و سپس جهان را به انحصار خود درآورد، چنان چه شرکتهای تازه بنیاد یهودی چون «Jacobs – یعقوب» و …، نه قصد رقابت با آن را دارند و نه میتوانند.
اما این شرکت نیز به سرعت سرمایهگذاری خود در تولید انواع محصولات لبنی، شکلات، نوشیدنیهای لبنی، غذای حیوانات و …، گسترش داد.
قابل توجه آن که شرکت نستله (Nestle)، به تولید مواد خوراکی بسنده ننمود و در بخش پوشاک نیز سرمایهگذاریهای کلانی را به معروفترین برندهای جهان چون: «Yves saint laurent» و نیز کتابهای قصه کودکان، جوک و … چون «Laffy Traffy» که در اصل تولید کننده انواع آبنبات و آدامس است، اختصاص داد و با سرمایهگذاری در شرکت اورِال «L’Oreal»، بازار رنگ مو و سایر لوازم آرایشی و بهداشتی را نیز به قبضه درآورد.
نسکافه نستله (Nestle) – شیر خشک و انواع غذای نوزاد و کودک نسکوییک (Nesquik) – شکلات کیت کت (Kit Kat) – شکلات اسمارتیز (Smarties)، غذای حیوانات خانگی (مثل سگ و گربه) با برند بنیفول (Beneful)، از شناخته شدهترین محصولات این شرکت در سطح جهان و نیز بازار ایران میباشند.
پنج – شرکت پی اند جی (P&G)
شاید بسیاری نام (P&G) را نشنیده باشند، اما به جرأت میتوان اذعان نمود که محصولات و کالاهای تولیدی این شرکت، نه تنها در سرتاسر جهان شناخته شده است، بلکه در اغلب خانهها یافت میگردد.
خط کاری اصلی تولیدات این شرکت، انواع و اقسام مواد شوینده و بهداشتی چون: رنگ مو، خمیر ریش و لوازم آرایشی … و نیز برخی از لوازم و تجهیزات مربوطه میباشد. هر چند که این شرکت نیز از ورود به عرصهی پوشاک غافل نشده و برند معروف و جهانی «Boss» به این شرکت تعلق دارد.
محصولاتی چون: انواع پودرها و مایههای شویندهی تاید «Tide» – لوازم آرایشی (Olay Cavergirls) – پوشاک مردانه «Boss» – لباس خواب و زیر زنانه «Pantene» – انواع پوشاک (تیشرت مردانه) با برند لاکاست (Lacoste) با علامت سوسمار – خمیرها، لوسیونها و تیغهای ژیلت (Gillette) – انواع کالاهای براون (Braun) – مسواکها و خمیر دندانهای آورال ب (Oral B) و کِرِست (Crest) – انواع تولیداتِ برند ویکس (Vicks) و …، که در تمام سوپرها، دراگستورها، فروشگاههای لوازم بهداشتی، لباس و … عرضه میگردد، تولیدات شرکت (P&G) میباشند و حتی در ایران نیز از شناختهترین و پرمصرفترین محصولات محسوب میگردند!
شش – شرکت یونیلِور (Unilever)
شاید اغلب مصرف کنندگان در سرتاسر جهان، نام شرکت یونیلور (Unilever) را نشنیده و آن را نشناسند، اما کمتر کسی است که انواع صابونها و شامپوها و مواد بهداشتی (Dove) یا انواع اسپری (Axe) و یا (Cutex) را مصرف نکرده باشد و یا روغن زیتون (Bertolli) را نشناسد، یا همینطور با بستنی و سایر محصولات لبنی مگنوم (Magnum) ناآشنا باشد.
برندها و محصولات نامبرده شده، فقط آن دسته از تولیدات این شرکت غول جهانی است که بازار ایران را نیز (به رغم تحریمها) در قبضه دارد، چه رسد به بازارهای امریکا، اروپا، کشورهای عربی و … .
این شرکت، ۸ مجموعهی کلان، که هر یک تولیدات مختلف با برندهای متفاوت را تولید میکنند، در اختیار دارد.
چهار شرکت دیگر:
هفت – شرکتهای وابسته به کلوگ (Kellogg’s)؛
با دهها برند مشهور در تنقلات ذرتی، گندمی (غلات و گلوکز)، مانند کورن فلکس «Corn Flakes» – «Pops» – «All-Bran» – «Val Nature»؛
هشت – شرکت معروف و جهانی مارس (Mars)
با تولید انواع شکلات، آبنبات، آدامس و …، با برندهای معروفی چون: Mars» – «m&m» – «Snikkers» – «Bounty» – «Freedent» – « - «5 Gum» و … ؛
نه – شرکت وای (Y)
با انواع مواد غذایی بیسکویتی از غلات و شکلات و برندهایی چون: «Fibre 1» و «Chex» و کنسروهای معروف و جهانی «Green Giant» و … ؛
ده – شرکت جانسون و جانسون (johnson & johnson)
تولید کننده انواع مواد بهداشتی و شوینده، چون صابون و شامپوی سر و بدن نوزاد و کودک به نام (johnson) که در تمامی بازارهای جهانی و از جمله بازار ایران مشهور همه خانوادههاست.
شرکت اسپلیندا (Splenda) که انواع شیر خشک بچه – شیر خشک جعبهای و بستهبندیها کوچکِ یک وعدهای را برای قهوه و نسکافه و انواع شیرخشک با پودرهای میوه و … را تولید میکند، از شرکتهای مستقل، اما متعلق به شرکت جانسون و جانسون (johnson & johnson) میباشد.
هم چنین انواع چسبهای ضد اعتیاد برای ترک سیگار، کنترل دیابت و … نیز تحت برند «NicoDerm» متعلق به این شرکت میباشند.
جهانیسازی و سلطۀ خانه به خانه:
بیان شد که نظام سلطه، نه تنها صرفاً با قدرت نظامی و سیاسی استقرار نمییابد، بلکه این روش بسیار دیر بازده و ناپایدار است، اما هنگامی که «مصرف»، خانه به خانه تحت سلطه درآمد، فرهنگ نیز متغیر میگردد و بالتبع نظام «فرهنگی و اقتصادی»، متحول و وابسته میگردد و اثر خود را در ثبات و یا تزلزل نظام سیاسی و استقلال یک کشور و ملت میگذارد.
از انواع نوشابه گازدار و بیگاز و حتی آب آشامیدنی گرفته، تا انواع محصولات لبنی، تا انواع شکلات و بستنی و بیسکوییت و سایر تنقلات، تا انواع مواد شوینده، مواد بهداشتی، لوازم آرایش، تا انواع لباس زیر و رو … و خلاصه آن چه در خانهها، خانوادهها، محیطهای کاری و اداری، مدارس و …، در سرتاسر جهان به صورت روزانه مصرف میشود، عمدتاً به این ده شرکت تعلق دارد. این یعنی «سلطه و اداره جهان = جهانی سازی».
- تعداد بازدید : 223
- 2 آذر 1401
- نسخه قابل چاپ
- اشتراک گذاری
کلمات کلیدی: حکومت جهانی