روایاتی در صحیح بخاری هست که مصداق بارز اهانت به شخصیت حضرت رسول (ص) می‌باشد، اما برای من این شبهه ایجاد شده که اگر این نسبت‌ها مصداق «تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها» باشه چه؟ قصد جسارت به آن حضرت را ندارم ولی این روایت‌ها چرا نقل شده‌اند؟ (پزشکی)

سوالات و شبهات

در پاسخ به شبهه عصمت ائمه معصومین علیهم السلام فرمودید این عصمت منبعث از علم اعلی ایشان نسبت به مسائل دنیوی و اخروی است، حال سوالی که مطرح می گردد این است که « چرا این علم خاص و این درجه عالی از علم فقط به ایشان عطاگردیده است»؟
س 378 - چرا معمولا شخصیت‌های برجسته علمی و نخبگان و دانشمندان و متفکران در پیش مردم محبوبیت و جذابیت خاصی ندارند و برایشان مهم نیست که این شخصیت علمی چگونه زندگی کرده که به این درجه رسیده است؟ اما هنرپیشه‌ها، خواننده‎ها، فوتبالیست‌ها محبوب هستند و مردم پیگیر زندگی آنها هستند و آرزو دارند مثل آنها شوند؟!
آیا نوشته‌هایی که در بعضی از سایت‌ها مبنی بر پیدا شدن راز حروف مقطعه «الم و ...» ،هست حقیقت دارد؟ مگر نباید قرآن برای بشر قابل فهم و درک باشد، پس چرا باید رازی وجود داشته باشد که هیچکس ازآن سر در نیاورد؟! پاسخ: از کجا دانسته شد که هیچ کس سر درنمی‌آورد؟! آنان که معادن وحی و مخازن علم الهی هستند، سر درمی‌آورند و ما را تعلیم می‌دهند... (ادامه در متن)